• فعالیت موفق بازرگانی دانش‌بنیان‌ها با مذاکره اصولی و پایبندی به استانداردها در مکاتبات بین‌المللی

  • ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
استاد اصول و فنون مذاکره و مکاتبات بین‌الملل فعالیت موفق بازرگانی دانش‌بنیان‌ها را در عرصه بین‌الملل در گرو مذاکره اصولی و پایبندی به استانداردها در مکاتبات بین‌المللی دانست و گفت: تسلط به اصول و فنون مذاکره و مکاتبات بین‌المللی یکی از الزامات و نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای فعالیت در عرصه بین‌الملل است.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، علیرضا پنکه ساز در رویداد کمپ بین‌المللی سازی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور که در سالن سروش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تسلط به اصول و فنون مذاکره و مکاتبات بین‌المللی یکی از الزامات و نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای فعالیت در عرصه بین‌الملل است.

وی افزود: مذاکره تبادل ارتباط برای رسیدن به توافق است وقتی شما و طرف مقابل شما دارای منافعی هستید که بین شما مشترک است و در همان حال منافعی دارید که با یکدیگر در تضاد است. مذاکره همه روزه انجام می‌شود ولی مذاکره خوب کار ساده‌ای نیست.

این استاد اصول و فنون مذاکره و مکاتبات بین‌الملل گفت: به طور کلی سه روش رایج مذاکره وجود دارد. روش مذاکره ملایم که معمولا در این روش افراد به سادگی امتیاز می‌دهند. روش مذاکره سخت که در آن افراد به هر نحوی به دنبال پیروزی هستند و در نهایت روش مذاکره اصولی که ترکیبی از روش‌های بالاست. 

پنکه ساز افزود: برای مذاکره اصولی باید اقدامات مختلفی انجام داد. برای مثال لازم است اشخاص را از مسئله جدا کنید و روی منافع متمرکز شوید. پیش از اینکه تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید لازم است راه حل‌های احتمالی را ایجاد و فراهم کنید. از سوی دیگر باید اصرار داشته باشید که نتیجه مذاکره بر اساس نوعی استاندارد عینی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این چهار اصل اساسی مذاکره در تمام مدت از زمانی که به فکر مذاکره می‌افتید تا موقعی که یا به توافق می‌رسید یا تصمیم به قطع مذاکره می‌گیرید از اعتبار برخوردار هستند. این مدت زمان را می‌توان به سه بخش برنامه‌ریزی، گفت‌وگو و تجزیه و تحلیل تقسیم کرد.

این استاد اصول و فنون مذاکره و مکاتبات بین‌الملل با تاکید بر لزوم رعایت اصول اخلاقی در مذاکره گفت: این اصول موارد متعددی شامل صداقت در گفتار، حفظ اسرار، اعتمادسازی، احترام متقابل، اندیشیدن، تمرین و تکرار، باورهای ذهنی و خودسازی و رشد شخصیت را شامل می‌شود.

پنکه ساز در بخش دیگری از سخنان خود درباره مکاتبات بین‌المللی و اهمیت آن برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای فعالیت در عرصه بین‌الملل گفت: به طور کلی هر توافقی در زمینه امور تجارت و مشاغل و کلیه معاملات و یا عملیات تجاری بین تجار، بازرگانان، صاحبان، حرف و مشاغل تجارتی در محدوده اصول قراردادهای تجاری بین‌المللی و بازرگانی و قوانین مرتبط به آن منعقد می‌شود بنابراین دانستن این اصول برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری که قصد فعالیت در عرصه بین‌المللی را دارند، ضروری است.

وی افزود: قرارداد تجاری نوعی از قراردادهای حقوقی است که طبق قانون تجارت هر کشور و یا تجارت جهانی بین دو طرف حقیقی یا حقوقی منعقد می‌ شود. این قراردادها انواع مختلفی دارد که قراردادهای تبلیغات، صادرات، واردات، واردکننده انحصاری، توزیع کننده انحصاری، حمل و نقل داخلی، حمل و نقل بین‌المللی و ... تنها بخشی از آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

این استاد اصول و فنون مذاکره و مکاتبات بین‌الملل خاطرنشان کرد: اهمیت قرارداد در همه جای دنیا کاملا محرز و ثابت است. در روابط پیچیده اقتصادی و تجاری، تنظیم قرارداد حقوقی با توجه به اصول قراردادهای تجاری بین المللی ضمانت کننده امور متعددی است که باعث پیچیدگی آن شده است.

تعداد بازدید : ۷۰      تاریخ: 1403/03/22

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت